Bodrum Gulet Kiralama - Ramses Yachting

BODRUM TEKNE KÄ°RALAMA

12.06.2019

Tekne kiralama kelimesi çok havalı duruyor deÄŸil mi? Önce yazınhararetini teninde hissediyor insan düÅŸününce. Terliyorsunuz, sonrabir  ses  duyuyorsunuz, denizin sesini.  Bir anda bitiveriyor  içiniziısıtan   sıcak,   rüzgarda   savruluyorsunuz,   yıldızların   altındauyuyorsunuz. E bunun adı da mavi yolculuk oluyor tabi. Tekne   kiralama   insanın   gözünde   büyüyen   bir   aksiyon.   Tekneyibulacaksın da seçeceksin de içine sinecek de rotanı ayarlayacaksın dafalan... Ama aslında böyle deÄŸil. Sanırım bu tatilin en keyifli tarafıda   buydu.   Ramses   Yatçılık   bunun   için   biçilmiÅŸ   bir   kaftan.Arıyorsunuz ekibi, ne istediÄŸinizi , ne hayal ettiÄŸinizi söylüyorsunuzve elinizi şıklatırcasına kolay bir ÅŸekilde mavi tura hazır hale geliyorher ÅŸey. Yani say say bitiremem ben bu tatili. Bir kere yemeklerinanılmazdı. Her zaman o deniz kokusunun eÅŸlik ettiÄŸi sofralardakendinizi her gün baÅŸka bir ülkede hissettirecek kadar çeÅŸit ve tathakimdi.   GittiÄŸimiz   koylardan   o   rotanın   ne   kadar   incedüÅŸünüldüÄŸünden bahsedemem bile. Tekneler temiz, tekne kiralamakkolay, mavi tur keyifli her ÅŸey ama her ÅŸey bizim geçireceÄŸimiz ÅŸu birhafta-   on   günlük   sürenin   tüm   yıl   boyunca   unutulmaması   içintasarlanmıştı adeta. Bodrum’a doÄŸru yola çıkarken en çok aklımda bodrum teknelerininnasıl olduÄŸu, nasıl yapıldığı falan vardı. Büyük büyük tersaneleraklıma geliyor. ÖyleymiÅŸ de zaten, ya sizi denizin üstünde oradanoraya taşıyan bu dev araçların insanların kendi ellerinden çıkıyorolması   inanılmaz.   Mavi   Tur   zaten   Halikarnas   Balıkçısı’nın   bizemirası, günümüzdeki gulet yatlar bile onun zamanında koy koy, kıyıkıyı   gezdiÄŸi     balıkçı   teknelerinden   geliyor.   Kendi   baÅŸlarına   bileefsane olan bu araçlarla mavi yolculuÄŸun nasıl bir efsane olacağışimdiden beni heyecanlandırıyor.Ege ve Akdeniz kıyıları her zaman neredeyse tüm dünyanın dilindeolmuÅŸtur. GüzelliÄŸi, zenginliÄŸi ve tarihiyle bize fazla fazla ün katıyorülkecek. E biz ne yapıyoruz?  Sizce de hakettiÄŸi deÄŸeri veriyor muyuz? Vallahi orası hepimiziüzüyor ama gidip görünce anlıyor insan. Mavi Yolculuk aslında nedemek, bu ÅŸairler yazarlar, aydın insanları bunu ortaya dökerkeniçlerinde   nasıl   bir   aÅŸkla   hareket   ettiler,   neler   düÅŸündüler.   HalainsanoÄŸlunun acımasızlığına katlanıyor bu koylar, kıyılar. O kadargüzeller ki anlatamam. Adeta cennet bir parça. E bu güzellikleri
görünce ve bu geçmiÅŸi düÅŸününce de tamam diyor insan. Her yılgeleceÄŸim   buralara,   bekçisi   olacağım   bu   koyların,   çünkü   buralarbizim geçmiÅŸimiz ve geleceÄŸimiz.Mavi Turu boÅŸuna yapmayacağızyani, bir görevimiz olacak...Bodrum tekne kiralama meslesi böyle iÅŸte, mavi yolculuÄŸun anlamıvar   içinde.   Bizler   ÅŸehirlerimizin   griliÄŸinde   boÄŸulurken   bu   kıyılartarihlere, doÄŸal güzelliklere ev sahipliÄŸi yapıyor. Bodrum’da Ramses Yatçılık ekibi karşılıyor bizleri hemen. Ya ben buiÅŸi   çok   seviyorum.   Tatillerin   benim   için   buruk   tarafı   ailemi,sevdiklerimi geride  bırakmak oluyor hep.  Ama Ramses  ekibi buÅŸekilde karşılayınca bizi benim hemen kalbim ısınıyor. TeknemizedoÄŸru gidiyoruz. Koca koca, ihtiÅŸamlı devlerin bulunduÄŸu bir ÅŸatogibi karşılıyor bizleri liman. Kiralık teknemize gidince de güzel birkarşılama seromonisi oluyor. O masa hala aklımda. Neler yedik neler,ÅŸimdiden kilo mu alacağız diye tatlı endiÅŸeler kaplıyor içimi. AkÅŸam   olunca   da   heyecan   geliyor   yavaÅŸtan.   KamaralarımızayerleÅŸtik,   her   ÅŸeyimiz   tam.   Yemekler   hazır.   Teknenin   tayfasıinanılmaz güler yüzlü, keyfimiz yerinde. Åžimdi yavaÅŸ yavaÅŸ demiraldık sahillere, bakalım neler olacak...Tabi rotalar çeÅŸit çeÅŸit ama Bodrum dediÄŸiniz küçük görünen büyükbir dünya. Eli kolu uzun buraların, o sebeple de bizler Marmaristarafından   bir  rota   seçmenin   de  rahatlığını  yaÅŸayabildik.   Oradakikoylar mükemmel gerçekten de. Bodrum Tekne kiralama mantığı dabuna dayanıyor zaten. Bodrum’u sırtınıza verip görebildiÄŸiniz kadardünya görmek... Manastır Koyu, Adalı Koyu, Tersane Adası, EkincikKörfezi, Dalyan, Fethiye...   Marmaris tüm ihtiÅŸamıyla Bodrum’unaltında   kalmayacak   ÅŸekilde   karşılıyor   bizleri.  Mısır,  Asur,   Pers,Makedon, Roma, Bizans ve Selçuklu uygarlıklarından kalan eserleribu küçük ÅŸehri süslüyor. Karya dilinde “DoÄŸa Kenti” anlamına gelenFiskos ismiyle de anılıyormuÅŸ bu ÅŸehir. Ä°lginç bir hava katıyor tabi buda.   Burdan   sonra   gelecek   tüm   kentlerin   de   habercisi   oluyorgüzellikleri. Manastır Koyu  tarihi hamam kalıntılarından dolayı Hamam Koyuolarak da biliniyor. Tektonik bir yapısı ve pasif durumdaki kraterlerivar. EÄŸer ilginiz çekiyorsa ki bir mühendis olarak benimkini bayağıbir   çekiyor,   orada   keyifli   vakit   geçireceÄŸinize   eminim.   ÇamaÄŸaçlarıyla kaplı bir yer bi de, oksijenin ne kadar fazla olduÄŸunuanlıyorsunuz   hemen   burada.   CiÄŸerlerimiz   tertemiz   oldu,   oh   be!
Burada denizen güzelliÄŸi zaten size alıp götürürken, eÄŸer patikacı birinsansanız,   aÄŸaçların   arasında   kaybolmayı,   yollar   keÅŸfetmeyiseviyorsanız   da   Likya’nın   antik   kentlerinden   olan   Lydae’yayapacağınız 1.5 saatlik patika yürüyüÅŸü tatilinize bambaÅŸka bir keyifkatacaktır.Tersane Adası da tam bahsettiÄŸim meraka uygun iÅŸte. Gemilerin,teknelerin,   yatların   inÅŸa   edildiÄŸi   bu   adada   aynı   zamanda   tarihetanıklık edeceÄŸimiz rum evleri çarpıyor gözümüze. Bir çoÄŸumuzunailesi gibi göç zamanı bu kıyılara yerleÅŸmiÅŸ insanların hala etkisissürüyor bence. Tertemiz, güzel sıcacık bir ada...Ekincik Körfezi’ne doÄŸru yola alıyoruz sonraları. Yine yemekler,içkiler, meyveler hizmette sınır yok ÅŸekilde şımartılıyoruz. EkincikKörfezi hem bizlere hem de kiralık teknemize yuva oluyor. Su altıgüzellikleri de mükemmel. Yine Ramses Yatçılık’ın bize saÄŸladığıimkanlar sayesinde basit dalış ekipmanları ve ÅŸnorkellerimize koÅŸupsarıldık. Hemen  su altını  keÅŸfe çıktık. Ä°nanılmazdı gerçekten  de.Sonraki   günlerde   de   Fethiye’ye   geçtik.   Buranın   tarihi   beni   çoketkiliyor. M.Ö 3000’lerde Likya Uygarlığı’ndan M.Ö. 6. yüzyıldaPers Ä°mparatorluÄŸu’na kadar bir çok uygarlığa ev sahipliÄŸi yapmışburalar. Buradaki denizin o maviliÄŸi, sıcacık kumalrı, tüm bunlar yineharika bir mavi yolculuÄŸun elementleri haline geliyor.Göcek Adası’na geçiyoruz sonra, orada da yine bizi bir sürü güzellikbekliyor.   Burası   adeta   bir   yat-gemi   tarlası,   hepimiz   kiralıkteknelerimizi buraya çekiÅŸ, koca emektarların dinlenmesini istiyoruzki bizi mavi yolculuÄŸun diÄŸer noktalarına taşıyabilsinler. Burada 12Ada’nın   manzarasında,   kiralık   teknemizde   yemeklerimizi   yiyor,içkilerimizi   yudumluyor   ve   yıldızların   altında   keyifli   bir   gecegeçiriyoruz. Küçük bir Ege kasabası tadını bize hem sıcaklığı hemhuzuruyla yaÅŸatan  güzel insanlarla da tanışıyoruz. Bu ÅŸekilde geçiyor tatilimiz. Her gün yeni bir macera, her gün yenibir güzelliÄŸin ÅŸahitliÄŸi ve her geçen gün daha da büyüyen bir özlemhissi   ÅŸimdiden.   Buralardan   gideceÄŸimizi   bildiÄŸimiz   ve   sonunayaklaÅŸtığımız her gün içimize tatlı bir hüzün çöküyor. Bu kadar doÄŸalgüzelliÄŸi ve ilgiyi görünce de herkesle paylaÅŸasım geliyor. Bitiriyoruz   ve   de   tatili.   Yine   içimiz   buruk   ama   yüzümüzdekigülümsemeyle güzel bir hoÅŸça kal seromonisi düzenliyor RamsesYatçılık   bize.   Ekibin   tamamı   inanılmaz   kibar.   Yorgunluktan   da
ölmüÅŸüz.   Son   yorgunluÄŸumuzu   da   kiralık   teknenin   güvertesindekeyifli sohbetlerle atıyoruz. Åžehrin ağırlığını üzerimize almadan öncepamuk   gibi   olmuÅŸuz.   Acaba   bizi   neler   bekliyor   seneye   merakediyorum. Nasıl bir yorgunluktan sonra atacağım kendimi bu sularagene. Tüm o mavilikler, yeÅŸillikler, tarihin o kokusu, hikayeler, tatlıesnaf   ve   tabi   ki   her   daim   bizim   yanımızda   olan   tayfamız   vekaptanımız. Bizi şımartarak her ÅŸeyin bir farklı olmasını saÄŸladıklarıiçin kendilerine teÅŸekkür ediyoruz.